onsdag 5 oktober 2016

Halvtid

Halva veckan har redan gått! Hjälp vad tiden går. Har tagit det ganska lugnt hittills, bra för att vara mig :)
Igår hade jag min andra simlektion. Jippie så roligt! Trodde väl aldrig att jag skulle tycka att simning var roligt. Men det är faktiskt det. Tränaren jag har är väldigt duktig och bra på att förklara.
Nu fick jag repetera flytläget, position på kroppen och att slappna av. Vi lade sedan på benspark, och några få armtag. Det gick förvånansvärt bra tycker jag. Var beredd på att sjunka som en sten, men jag höll mig uppe hyfsat iaf. Känns som att jag kanske kan lära mig crawla hyfsat om jag håller i det här. Bra känsla i kroppen! :)

Idag vaknade jag med grym träningsvärk. Fick lov att fundera vad jag hade gjort för nånting egentligen och kom på att jag körde ju ett 30 min bålpass innan simningen igår. Måste vara därifrån :)
Var ganska slut i kroppen efter en stressig dag på jobbet men tog mig ändå ut på höstens första pass på rullskidor. Hade glömt hur vingligt och jobbigt åt fotlederna det var i början. Fötterna skrek stanna efter bara några minuter. Det släppte dock efter ett tag men var svårt att få nåt tempo i åkningen när jag hade full koll på att hålla mig på benen. Men det vet jag blir bättre, bara att nöta på. Dagens pass gick bara ut på att vänja mig med utrustningen, ingen tanke på distans eller tid. Lagomt lugnt pass blev det på ca 40 min.
Tiden går ju fort, står inte på, snart är det dags för öppet spår. Kämpa!


Jag har som sagt roddat om träningsplanering något den här veckan på grund av lördagens Action Run i Västerås. Vill ha lite piggare ben och snabbare kropp då än det varit hittills efter Lidingö.
Börjar bli sjukt laddad inför utmaningen med 30 hinder på 7,5 km. Blir roligt tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar