söndag 9 oktober 2016

Då har vecka 40 gått också då...

Som sagt, hjälp vad tiden går! En till vecka är förbi.
Jag hade för avsikt att börja min mer strukturerade grundträning den här veckan men planerade om pga Action Run i Västerås som gick i lördags. Kände mig också fortfarande tung och sliten efter Lidingö så veckan blev relativt lugn. Fick bara ihop ca 5 timmar träning vilket är lite för att vara mig, men välbehövligt kände jag.
Har simmat, cyklat, styrketränat och sprungit iaf men med lugnare intensitet. Förutom idag då jag instruerade RPM. Sååå kul! Jag älskar att instruera cykelklasser, det ger mig så enormt mycket. Är något magiskt med att få på sig headsetet, jag tror inte att jag tar i speciellt mycket, men pulsklockan säger alltid annat ;)

Tillbaks till Action Run, ett hinderbanelopp på 7,5 km i stadsmiljö med 30 hinder. Sjukt kul! Men fruktansvärt kallt. Speciellt efter att man blev blöt i vattenhindren.
Jag hade dock tur, blev inte så blöt. Lyckades hålla mig från att plumsa och var lätt och sjönk inte igenom som många andra gjorde. Roligaste hindren var rullbandet, ringarna och rampen. Fick dock hjälp upp över rampen, men jag är nöjd ändå. Tog mig ju iallafall upp så pass långt att jag nådde hjälpen :)

Mer hinderbana måste tränas nästa år! Hur jag ska få in all träning i mitt redan fullspäckade liv är en annan fråga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar