tisdag 11 oktober 2016

Första kraschen

Jaha, då var den kommen. Min första vurpa på rullskidor.. Har klarat mig länge ändå tycker jag.
Provade ett nytt ställe att åka på idag, cykelbanan mot Furuvik. Funkade ju kanon! Upplyst och bra asfalt. Jag hade blivit varnad för att åka längre än viadukten där det går ganska brant nedför och då jag inte är någon fena på att bromsa/stanna så känns det klokt att stanna där.

Det gick sjukt bra att åka idag! Jag försökte tänka på tekniken, att använda magen och inte ta slut i armarna. Jag kände mig stark och stakade på. Vips så var jag framme vid en nedförsbacke men jag tänkte inte på att det kunde vara den backen jag skulle passa mig för redan. Så jag började rulla nedför, och jäklar vad det gick undan! Försökte mig på någon slags plogning men det gick ju sådär så helt plötsligt låg jag på höften. Kom upp snabbt som attan, det kom ju bilar och jag skämdes för min vurpa :) Kände ganska snabbt att jag slagit i handen, och mycket riktigt, handsken var trasig. Vände och började åka tillbaka mot bilen med en mer och mer ond tumme.
Facit av vurpan blev en trasig handske, en stukad tumme och en skrapad skinka. Värst känns faktiskt handsken. Det var mitt favoritpar.. Kunde gått värre så jag är glad att det bara blev tummen som gör ont.

Väldigt nöjd med passet förutom incidenten vid backen. Det går fortfarande ganska vingligt men det går helt klart framåt. Bara kämpa på med tekniken! Flåset känns som att det sitter där hyfsat just nu iaf, men ska självklart bli bättre även det.
Fick ihop lite drygt en mil på ca 43 min. Jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar